7 Dwujęzyczność we współczesnym rozumieniu to po prostu zwyczajowe użycie dwóch języków przez daną osobę, przy czym kryterium poziomu znajomości tych języków nie jest istotne. [...] wielojęzyczność to w świetle najnowszych badań naturalny potencjał każdego normalnie rozwijającego się człowieka. Osoby jednojęzyczne to skutek niesprzyjających warunków środowiskowych, które pozbawiły je szansy na przyswojenie więcej niż jednego tylko języka. Naukowcy wyraźnie wskazują, że dwujęzyczność nie jest zarezerwowana tylko dla wybranych Wbrew częstym przekonaniom dwujęzyczność nie dotyczy tylko osób wychowanych w rodzinach mieszanych ani nie jest jednoznaczna z równą i doskonałą znajomością dwóch języków, jak prawie sto lat temu proponował Bloomfield (1933). DR HAB . AGNI ESZKA OTWINOWSKAKASZTELANI C ( 2018 ) WI ELOJ ĘZYCZNI UCZNIOWI E : GDZ I E J EST I CH MI E J SCE W POLSKI E J SZKOLE? ” FRANÇOI S GROSJEAN ( 1992 ) COMMUNI CAT ION OF THE EUROPEAN COMMI SS ION VIVIAN COOK ( 1991 )
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=