Gadu Gady

1 Ogólnopolski Licencjonowany Program Dwujęzyczności Przedszkolnej

2 SPIS TREŚCI 03 04B 09 11 05B 12 06B 13 07B 14 2 Nowatorska edukacja dwujęzyczna Co zyskujesz dzięki Programowi? Angielski w przedszkolu Zawartość Programu Program a wytyczne MEN Opinie o Programie Zalety Programu Twórcy Programu Wychowanie dwujęzyczne a badania naukowe Kontakt

3 1 2 3 4

4 Angielski w przedszkolu Standardowo Z Gadu Gady

5 Gadu Gady to program w pełni realizujący wytyczne MEN w zakresie edukacji dwujęzycznej najmłodszych WytyczneMEN Gadu Gady Powtarzalny rytm aktywności w przedszkolu wykorzystujemy w programie Gadu Gady jako naturalne narzędzie, sprzyjające regularnym powtórkom słówek i zwrotów w realnych sytuacjach. Pozwala to językowi obcemu stać się niewymuszonym narzędziem komunikacji podczas nauki i zabawy, a także codziennych czynności przedszkolaka.

DLA DZ I EC I 1 DLA RODZ I CÓW DLA NAUCZYC I EL I 2 3 szansa na rozwój dwujęzyczny; zapobieganie występowaniu blokady językowej, która pojawia się u osób uczących się w tradycyjny sposób; nawet kilkudziesięciokrotnie większy kontakt z językiem; efektywniejsza nauka - dziecko lepiej przyswaja i zapamiętuje słówka oraz zwroty, rozumie więcej oraz prawidłowo reaguje w codziennych sytuacjach; angielski staje się naturalnym narzędziem komunikacji i wyrażania potrzeb. Skorzystaj z naszych materiałów marketingowych, wsparcia wizerunkowego oraz ogólnopolskiej promocji. DLA DYREKCJI PRZEDSZKOLA BEZ KOLEJNYCH WYDATKÓW PRZEWAGA NAD KONKURENCJĄ ROZWÓJ ZESPOŁU WSPARCIE MARKETINGOWE edukacja dwujęzyczna na miarę XXI wieku; nauka języka zgodna ze światowymi standardami - Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Komisji Europejskiej; codzienna i naturalna interakcja z językiem bez konieczności wyjazdu zagranicę; inwestycja w przyszłość dziecka - porozumiewanie się w języku angielskim to kluczowa umiejętność umożliwiająca mobilność i rozwój kariery zawodowej. Wprowadź więcej godzin angielskiego bez konieczności zatrudniania pełnoetatowego anglisty. Wyróżnij się ciekawszą i bogatszą ofertą niż konkurencja - przyciągnij nowych klientów i utrzymaj relacje z obecnymi. Poszerzaj kompetencje swojej kadry, oferując jej nowoczesną edukację językową. progres językowy - posługiwanie się angielskim częściej i coraz swobodniej; nabycie nowych umiejętności komunikacyjnych; rozwój kariery - wzrost kompetencji zawodowych; satysfakcja i duma z postępów wychowanków; doświadczenie zalet wychowania dwujęzycznego na własnej skórze; przezwyciężenie blokady językowej oraz zdobycie zdolności przydatnych zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. 6 Program Gadu Gady to cała paleta zalet!

7 Dwujęzyczność we współczesnym rozumieniu to po prostu zwyczajowe użycie dwóch języków przez daną osobę, przy czym kryterium poziomu znajomości tych języków nie jest istotne. [...] wielojęzyczność to w świetle najnowszych badań naturalny potencjał każdego normalnie rozwijającego się człowieka. Osoby jednojęzyczne to skutek niesprzyjających warunków środowiskowych, które pozbawiły je szansy na przyswojenie więcej niż jednego tylko języka. Naukowcy wyraźnie wskazują, że dwujęzyczność nie jest zarezerwowana tylko dla wybranych Wbrew częstym przekonaniom dwujęzyczność nie dotyczy tylko osób wychowanych w rodzinach mieszanych ani nie jest jednoznaczna z równą i doskonałą znajomością dwóch języków, jak prawie sto lat temu proponował Bloomfield (1933). DR HAB . AGNI ESZKA OTWINOWSKAKASZTELANI C ( 2018 ) WI ELOJ ĘZYCZNI UCZNIOWI E : GDZ I E J EST I CH MI E J SCE W POLSKI E J SZKOLE? ” FRANÇOI S GROSJEAN ( 1992 ) COMMUNI CAT ION OF THE EUROPEAN COMMI SS ION VIVIAN COOK ( 1991 )

Wychowanie dwujęzyczne to mnóstwo korzyści dla rozwoju dziecka Dwujęzyczność pozwala na rozwój inteligencji interpersonalnej - lepsze rozpoznanie potrzeb swoich oraz innych ludzi, a także precyzyjniejsze nazywanie uczuć i stanów emocjonalnych. Codzienny kontakt z dwoma językami skutkuje funkcjonowaniem w dwóch kulturach, co przekłada się na lepsze kontakty z otoczeniem. R O Z W Ó J E M O C J O N A L N Y K O R Z Y Ś C I Z D R O W O T N E Wyniki badań wskazują, że mózg osób wielojęzycznych później się starzeje, co zapobiega rozwijaniu się demencji oraz choroby Alzheimera. W S T Ę P D O K A R I E R Y Z A W O D O W E J Doskonała znajomość języka obcego gwarantuje świetny start w pracy zawodowej - zwiększa szanse na zatrudnienie w międzynarodowych przedsiębiorstwach, karierę w placówkach dyplomatycznych, mediach czy jako tłumacz. P R Z E W A G A W S P O S O B I E M Y Ś L E N I A Dwa słowa na określenie jednego przedmiotu czy zjawiska pozwalają poszerzać horyzonty myślowe. Osoby wielojęzyczne mają zdolność lepszego planowania oraz myślenia abstrakcyjnego, co wpływa na łatwość uczenia się kolejnych języków. Osoby dwujęzyczne osiągają nieco wyższe wyniki w testach na inteligencję niż jednojęzyczne. Badania naukowe wskazują, że struktura inteligencji bilingiwstycznych dzieci jest bardziej złożona i wielostronna. W Y Ż S Z Y I L O R A Z I N T E L I G E N C J I Dwujęzyczność ma pozytywny wpływ na kreatywność oraz fantazję i polot w sposobie myślenia. Dzieci są bardziej wyczulone na relacje semantyczne i gramatyczne oraz niuanse językowe. W I Ę K S Z A K R E A T Y W N O Ś Ć 8

Co zyskujesz dzięki Programowi Gadu Gady? Unikalnametoda Istotą programu jest autorska, wielokrotnie nagradzana koncepcja nowoczesnej dwujęzyczności funkcjonalnej i międzypokoleniowej pozytywnej edukacji językowej, stworzona przez dr. Grzegorza Śpiewaka. To na niej oparliśmy wszystkie materiały i narzędzia oraz odpowiednio dobraliśmy treści językowe dla przedszkolaków, ich wychowawców i rodziców. Autorskie pomoce dydaktyczne Wychowawcy, dzieci i rodzice korzystają z licencjonowanych materiałów do całodziennej interakcji z językiem w przedszkolu i w domu, w tym zestawy kart słowno-obrazkowych, plakaty, plansze, dwujęzyczne historyjki, scenariusze gier i zabaw czy wskazówki metodyczne. Indywidualny mentoring Licencja obejmuje cykliczny mentoring, stacjonarnie lub on-line, w ramach którego wychowawcy mogą uzyskać indywidualne wsparcie oraz zweryfikować postępy z metodykiem Programu. Wideowskazówki Krótkie filmiki wideo dla rodziców i nauczycieli, ze wskazówkami jak w pełni wykorzystać potencjał każdego bloku oraz z omówieniem całego materiału językowego. Stały dostęp do wszystkich nagrań na dedykowanym kanale YouTube. Interaktywne fiszki Dostęp do modelowej wymowy i tłumaczeń słówek i zwrotów oraz szerokiej gamy quizów językowych w wygodnej aplikacji Quizlet – dla wychowawców, z możliwością udostępniania rodzicom. 9

10 język angielski nieobcy w żadnej ważnej sytuacji ! GADU GADY to nie kolejny program nauki języka obcego dla najmłodszych. To znacznie więcej: realna szansa na to, by angielski nigdy nie stał się dla Państwa maluszków językiem obcym! I to bez konieczności wyjazdu z dzieckiemna długi pobyt zagranicą. Jak tomożliwe ?! GADU GADY doceniają w pełni potencjał codziennych sytuacji, takich jak poranne powitania i popołudniowe pożegnania, drugie śniadanie, obiad czy podwieczorek w przedszkolnej sali lub na stołówce, ubieranie się i rozbieraniewprzedszkolnej szatni,wyjście na spacer czy na plac zabaw, gimnastyka, zabawa na dywanie czy nauka przy przedszkolnych stoliczkach, sprzątanie zabawek czy pójście do toalety.Wkażdej z tych sytuacji przedszkolaki komunikują się między sobą i z dorosłymi opiekun(k)ami. GADU GADY wykorzystują właśnie takie sytuacje, podsuwając angielskie odpowiedniki słówek i zwrotów, które do tej pory maluszki słyszały wyłącznie po polsku. Ich wielka powtarzalność to nasz największy sprzymierzeniec –niemusimy niczego tworzyć sztucznie, ani do niczego nakłaniać naszych podopiecznych. Wystarczy po prostu skorzystać z tych okazji, by stopniowo oswajać towarzyszące im obcojęzyczne słówka i zwroty. W ten sposób systematycznie tworzymy u dzieci naturalne odruchy dwujęzyczne.

11 Licencjonowane materiały dla dzieci, wychowawców i rodziców

12 Realne wprowadzanie języka angielskiego do codziennych czynności uważam za strzał w dziesiątkę. Cieszę się, że moje córki zaczynają mówićpoangielsku,często,głośnoiwyraźnie. Dzięki temu Programowi dzieci uczą się komunikacji z innymi dziećmi bądź dorosłymi innych narodowości. Rozbudzamy ich świadomość językową oraz otwieramy na inne kultury. To było widać podczas odwiedzin wolontariuszy z Gruzji i Tajlandii: dzieci nie miały żadnych oporów przed nawiązaniem z nimi kontaktu po angielsku! Udział w Programie sprawił, że język angielski niepostrzeżenie zagościł w naszych progach, podczas niemal każdej czynności wykonywanej przez nasze przedszkolaki. I dzieci i dorośli stopniowo oswajają się z językiem obcym. Nasi milusińscy szybko zaczęli reagować na angielskie polecenia i pytania. Coraz chętniej same porozumiewają się po angielsku z nauczycielem i między sobą. Niektóre zwroty stają się dla dzieciaków wręcz automatyczne! Udział w tym Programie okazał się dla mnie momentem przełomowym. Zachęciłam się na tyle, że zaczęłam się sama uczyć angielskiego i wprowadzać angielskie zwroty poznane w projekcie również w swoim własnym domu. Zapisałam też na angielski swojego synka – pierwszoklasistę. R O D Z I C ÓW D Y R E K T O R ÓW P R Z E D S Z K O L I Julia, Mama 4-latka Izabela, Dyrektorka Przedszkola, Warszawa Sylwia, Wychowawczyni wprzedszkolu prywatnym, Warszawa Kasia, Wychowawczyni wprzedszkolu publicznym, Warszawa N A U C Z Y C I E L I Opinie o Programie Gadu Gady

13 Twórcy Programu Gadu Gady Dr Grzegorz Śpiewak Jeden z najbardziej rozpoznawalnych anglistów w Polsce. Wieloletni wykładowca Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego i nowojorskiej uczelni The New School. Autor bestsellerowych podręczników i bardzo cenionych materiałów dla nauczycieli, trener, konsultant. Naczelny doradca ds. metodyki wydawnictwaMacmillan Education Central and Eastern Europe. Współtwórca metody deDOMO i główny autor cykluprzewodników„Angielskidlarodziców”.Stypendysta Fundacji Sorosa, laureat konkursów European Language Label i Edu-Inspiracje oraz nagrody im. Kallimacha za wybitne osiągnięcia wydawnicze. Sonja Górniak Metodyk i lektor z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Pracuje z językiem angielskim i hiszpańskim, ucząc zarówno najmłodszych (już dwulatków), jak i dorosłych kursantów. Nauczyciel przedszkolny i szkolny, zarówno w placówkach państwowych jak i prywatnych. Wiele lat uczyła w szkołach językowych, a z czasem zaczęła opiekować się innymi lektorami.Na co dzień jako metodyk Edu Bears pomaga poszerzać warsztat i rozwinąć skrzydła nauczycielom z Polski, Słowacji i Hiszpanii. Prowadzi warsztaty dla lektorów i sesje na konferencjach branżowych. Zainteresowana nauczaniem przyjaznym mózgowi, slow teaching i głębokim przetwarzaniem. Prowadzi dwie strony na Facebooku, Gwoli ścisłości i Addicted to teaching. Program pod egidą Ogólnopolski ProgramDwujęzyczności Przedszkolnej GADUGADY jest integralną częściąmisji Fundacji Rozwoju Edukacji Językowej REJ i jej flagowymprojektem

14 Dziękujemy za poświęcenie czasu na zapoznanie się z naszą ofertą. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania i rozwiejemy wątpliwości. Dziękujemy! Kontakt Zespół Gadu Gady 510 400 000 Warszawa kontakt@frej.org.pl www.frej.org.pl/gadugady/ @ProgramGaduGady

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=